Tehnici de lucru pentru copiii cu deficiențe de auz și asociate

In conformitate cu Planul complex de activitate al DGETS pentru anul de studii 2019-2020 , ord.1293 din 22.10.2019 al DGETS mun.Chișinău si in scopul eficientizärii procesului educational, asiguririi calitative a prevederilor Planului strategic municipal pentru dezvoltarea si promovarea Educației Incluzive (anii 2014 -2020), la data de 29.10.2019, in incinta IET nr. 167   pentru copii cu deficiențe auditive asociate cu practici incluzive s-a organizat   seminarul instructiv-metodic pentru cadrele didactice de sprijin cu genericul: „Tehnici de lucru pentru  copiii cu deficiențe de auz și  asociate” conform agendei de lucru

Evenimentul produs a avut drept scop–  Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de sprijin din municipiu privind asistența psihopedagogică a  copiilor cu deficiențe de auz și asociate.

Cadrele didactice au asistat  la activitățile practice din cadrul  atelierelor de lucru demonstrate de către specialiștii din instituție:

  1. „Dezvoltarea vocabularului și a vorbirii coerente la copiii cu deficiențe auditive”, psihopedagog Botnari Lidia, psihopedagog Don Natalia
  2. „Dezvoltarea vorbirii la copiii cu implant cohlear”,

psihopedagog Milentii Maria, psihopedagog Puha Silvia

  1. „Dezvoltarea limbajului non- verbal la copiii cu deficiențe multiple”,

psihopedagog Gairunova Tatiana, psihopedagog Kuzminkina Natalia;

urmate de activitatea artistică „Culorile toamnei” cu implicarea copiilor din grădiniță.

În partea a doua a seminarului au foat desiminate practici și tehnici de lucru ,prezentate de

  • Cugut Carolina, șef Serviciul de asistență psihopedagogică

„Organizarea și desfășurarea procesului educațional incluziv pentru copiii cu deficiențe de auz”

  • Botnari Lidia, psihopedagog IET nr. 167, grad didactic I

„Etapele de formare a limbajului la copiii cu deficiențe de auz”

  • Puha Silvia, psihopedagog IET nr. 167, grad didactic II

„Dezvoltarea vorbirii la copiii cu implant cohlear prin intermediul jocului didactic”

  • Don Natalia, psihopedagog IET nr. 167, grad didactic I

„Tehnici și procedee de lucru în acordarea asistenței psihopedagogice copiilor cu deficiențe de auz și asociate”

Lucrările seminarului au fost finalizate cu o donație de  carte -Ghid metodic „Rolul lecturii în dezvoltarea preșcolarului cu deficiență de auz”

Activitatea a întrunit 35 de cadre didactice de sprijin din municipiul Chișinău.

Menționăm că activitatea a fost organizată în colaborare cu Serviciul de Asistență Psihopedagogică Chișinău.