In conformitate cu Planul complex de activitate al DGETS pentru anul de studii 2019-2020 , ord.1293 din 22.10.2019 al DGETS mun.Chișinău si in scopul eficientizärii procesului educational, asiguririi calitative a prevederilor Planului strategic municipal pentru dezvoltarea si promovarea Educației Incluzive (anii 2014 -2020), la data de 29.10.2019, in incinta IET nr. 167 pentru copii cu deficiențe auditive asociate cu practici incluzive s-a organizat seminarul instructiv-metodic pentru cadrele didactice de sprijin cu genericul: „Tehnici de lucru pentru copiii cu deficiențe de auz și asociate” conform agendei de lucru
Evenimentul produs a avut drept scop– Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de sprijin din municipiu privind asistența psihopedagogică a copiilor cu deficiențe de auz și asociate.
Cadrele didactice au asistat la activitățile practice din cadrul atelierelor de lucru demonstrate de către specialiștii din instituție:
- „Dezvoltarea vocabularului și a vorbirii coerente la copiii cu deficiențe auditive”, psihopedagog Botnari Lidia, psihopedagog Don Natalia
- „Dezvoltarea vorbirii la copiii cu implant cohlear”,
psihopedagog Milentii Maria, psihopedagog Puha Silvia
- „Dezvoltarea limbajului non- verbal la copiii cu deficiențe multiple”,
psihopedagog Gairunova Tatiana, psihopedagog Kuzminkina Natalia;
urmate de activitatea artistică „Culorile toamnei” cu implicarea copiilor din grădiniță.
În partea a doua a seminarului au foat desiminate practici și tehnici de lucru ,prezentate de
- Cugut Carolina, șef Serviciul de asistență psihopedagogică
„Organizarea și desfășurarea procesului educațional incluziv pentru copiii cu deficiențe de auz”
- Botnari Lidia, psihopedagog IET nr. 167, grad didactic I
„Etapele de formare a limbajului la copiii cu deficiențe de auz”
- Puha Silvia, psihopedagog IET nr. 167, grad didactic II
„Dezvoltarea vorbirii la copiii cu implant cohlear prin intermediul jocului didactic”
- Don Natalia, psihopedagog IET nr. 167, grad didactic I
„Tehnici și procedee de lucru în acordarea asistenței psihopedagogice copiilor cu deficiențe de auz și asociate”
Lucrările seminarului au fost finalizate cu o donație de carte -Ghid metodic „Rolul lecturii în dezvoltarea preșcolarului cu deficiență de auz”
Activitatea a întrunit 35 de cadre didactice de sprijin din municipiul Chișinău.
Menționăm că activitatea a fost organizată în colaborare cu Serviciul de Asistență Psihopedagogică Chișinău.